SURVIVAL
-
INTERNATIONAL
PERFORMANCE FESTIVAL 2014
Performancegruppen
&
Performer/innen Künstler/innen
|
|
Für
mehr Infos zu den Performer/innen und Ihre Performances benütze
jeweils: -->
Vornamen in Alphabetische Sortierung
Performancegruppen
De
Shits (DE) -->
Tal Siano, Espin Bowder & Francesca Ciardi Romana |
Ensemble
Polynushka (RU) -->
|
GoGo
Trash (DE) --> |
Grand
Hotel Cosmopolis (DE) --> |
Ingrid
Kristensen und Ensemble (DK) -->
|
Invalid
Address (ES) -->
Irene Pascual, Reyes Perez, Sonia Orfila, Jacqueline Tauil
& Paco Vallejo |
John
Power (DE) -->
John Power, Stuart Mc Clean, Grant Price, Raymond Romanus
& Tatjana Alexandrowa |
Les
Trotteuses (FR) -->
Aure'lie Pertusot & Anne Moirier |
Never
mind and the coffins (DE)
Michael
Philips, Tobias Möhring, Jou, Peaggy Dahl, Max Dahl,
Norman & Robert |
Open
Space Performunion (DE)
-->
Michael Steger, Amy J. Klement, Andreas Stadler, Lars Crosby,
Emily Kuhnke & Philip Brehse |
The
Digital Dramaturgy Lab (CA) -->
Antje Budde, Myrto Koumarianos, Karyn McCallum, Don Sinclair,
William J. Mackwood, Michael Reinhardt & Nazli Ahktari |
Performer/innen
Künstler/innen
ADLER
A.F. (DE) -->
|
Alice
Masprone (IT) -->
|
Amy
J.Klement (US) -->
|
Andreas
Stadler (DE) -->
|
Andrés
Galeano (DE)
-->
|
Beatrice
Didier (BE) -->
|
Chuyia
Chia (CN) -->
|
Conor
Creighton (IE) --> |
Da
Yeon Kim (KR) -->
|
Emily
Kuhnke (DE) --> |
Frédéric
Krauke (DE) --> |
Henry
Freeman MacWilliams (US) --> |
Irina
Novarese (IT) --> |
Joakim
Stampe (SE) --> |
Jörn
Burmester (DE) --> |
Katie
Lee Dunbar (GB) --> |
Kirsi
Pitkäinnen (FI) --> |
Lan
Hungh (TW) --> |
Lars
Crosby (DE) -->
|
Luz
Scherwinski (DE) -->
|
Mathieu
Sylvestre (FR) --> |
Michael
Steger (DE) -->
|
Mike
Spike Froidl "Don Chaos" (DE) -->
|
Minna
Eichstadt (DE) --> |
Myk
Henry (IE/US)
-->
|
Myriam
Doumi (DE) |
Nabi
Nara (KR) --> |
Patrick
Jambon (FR) --> |
Paul
Holdsworth & Daniela Garcia del Pomar (ES)
|
Pepe
Dayaw (PH) |
Philip
Kevin Brehse (DE/US) --> |
Poul
R. Weile (DK) & Beate Bendel (DE) --> |
Risa
Takita (JP) --> |
Rolls
Rolf Langhans (DE) --> |
Saskia
Edens (CH) |
SP38
(FR) --> |
Sue
Lee (AU) -->
|
Sybille
Neeve (EE) --> |
Tizo
All (BR)
-->
|
Ville
Karel (EE) --> |
Yong
Gu Shin (KR) --> |
"I
must Create a System or be enslav'd by another Mans"
William Blake (1757-1827)
|
Unser
Thema ist auch SURVIVAL und wir arbeiten schon seit 10
Jahren daran. Wir setzen uns hier in Berlin mit den Überbleibseln
der Volkskultur auseinander. Arbeiten mit dem, was von
russischen, ukrainischen und weißrussischen Gesängen
Ritualen noch übrig bleibt, suchen und streiten gerne
über die Frage der Authentizität, wie man das
versteht und wie man das lebt, hier in der Großstadt.
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GoGo
Trash (Deutschland) Musik: Dr. Nexus
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we
are survivors
we are surviving
we survive
eternalize
Gogotrash
group. Situated in Berlin. Always dressed in waste and
through the costumes and the collective group dynamic,
moving in a field where garbage fetishism turns into focused
expressive transformation.
(on the path of eternal survival )
|
das
ewige Muster der Verbesserung
Umsetzung der Erkenntnis dass man nicht töten
kann
Wissen um Wünschenswertes
die Erfahrung frei von allem Unnötigem zu sein
die größtmögliche Freiheit zu erleben
Verkünden von verzehrender Unnötigkeit
Öffnen festgefahrenener Strukturen
Lernen aus unserer Vergangenheit
sich um unsere Zukunft kümmern
Aufwachen aus der Erstarrung
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GRANDHOTEL
FIELD STUDIES: determine your own future!
The Grandhotel Kunstcontainer acts as a social sculpture
and is able to intervene in the structures of society
in order to dilate the boundaries of established systems.
In our laboratory, the creative process is reevaluated
under the aspects of social, political, and economic
significance. We research possibilities of implementation
and transformation of challenges we face in our world
today with respect to the question:
How
do you want to live?
Practical application guaranteed
No previous knowledge neccessary
Everybody welcome
Grand Hotel Cosmopolis Kunstcontainer, Lady4Jane-Augsburg
(Germany)
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Dance
& Dance & Dance
perceive your dance
dance your senses
silent dance
ecstatic dance
mythical dance
sense & dance your inner dance
|
Invalid
Address (Spanien/Berlin)
Irene Pascual, Reyes Perez, Sonia Orfila, Jacqueline
Tauil & Paco Vallejo
www.invalidaddress.org
El
Chivo del Diablo / The Demon Billy Goat
EL despertar de la nueva apocalípsis / The
awakening of the new apocalypse
|
|
Invalid
Address ist eine experimentelle Plattform für
Performancekunst. Passend zum genreübergreifenden
Ansatz, beschäftigen sie sich ihrer Arbeit mit den
Überschneidungen und Widersprüchen, die durch
die Mischung unterschiedlicher Sprachen entstehen: Körper,
neue Medien, bildende Kunst, Objektkunst, Konzeptionierung
und Theorie; wobei ein besonderer Schwerpunkt dem Humor
und den menschlichen Narrheiten gilt.
Seit 2007 sind sie an verschiedenen Veranstaltungsorten
in Berlin, wie den Sophiensaele und dem HAU und in Spanien
u.a. beim Domino Loop Festival aufgetreten.
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SENDUNG
- TRANSMISSION.
A performance by John Power, an Irish installation and
performance artist based in Berlin. Transmission Engineers:
Stuart McClean, Grant Price & Raymond Romanus with
special guest: From Russia the Classical singer Tatjana
Alexandrowa.
Have we finally allowed ourselves to be enslaved technologically
as well as mentally? Have we been so conditioned that
we have forgotten our origins and who we are? Have we
lost our sense of joy and spontaneity? Have we lost our
way? Have we disconnected the child from the mother......our
mother? Have we cut the cord?
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Composition
for 15 Alarm Clocks
Les Trotteuses is a hybrid sound art project including
installation, concert, and performance. The visual artists
Anne Moirier and Aurélie Pertusot have been working
together since 2008 as Weckerspielerinnen/Alarm Clock
Players. They develop various compositions from the alarms
produced by their alarm clock orchestra, symbolizing the
beginning of the work day. The concert performance "Composition
for 15 Alarm Clocks" is an invitation to resist this
call to order. In an isolated room, like a laborary, during
a spatiotemporal cut, they will play a repetitive and
rhythmic composition with the help of 15 alarm clocks
to create a jet lag for the audience.
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Never
mind and the coffins (Deutschland)
Michael
Philips, Tobias Möhring, Jou, Peaggy
Dahl, Max Dahl, Norman & Robert
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Open
Space Performunion (Deutschland)
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"Das
Feld der Freiheit schrumpft und Freiheit braucht einen
Feld" Paul Virillo
Die Performance Gruppe Open Space Performunion wurde von
Michael Steger 2005 gegründet, als die KünstlerInnen
des Open Space kollektiv zu dem Diverse Universe Festival,
organisiert von NON GRATA, erstmalig nach in Estland eingeladen
wurden. In verschiedenen Konstellationen entstand innerhalb
des Kunst und Aktionsraum Open Space, eröffnet 1998,
bereits eine ensembleartige Verbindung, die mit verschiedenen
Musik, Theater und Performanceprojekten aufgetreten war.
Die Transformation jedes Raumes und der Zeit war das Ziel
künstlerischen Prozesses. Aktion im öffentlichen
Raum, im Museum, im kommerziellen Raum wurden zu Real
Time Live Art Happenings. In vielen Performances wie "Technobia",
"No More Firmament", "Naked Kitchen"
benutzte die Gruppe die futuristischen aufblasbaren Räume
des italienischen Künstlers Alfredo Sciuto.
Die
Mitglieder dieser sich nomadisch verändernden Gruppe,
Michael Steger, Philip Brehse, Luz Scherwinski, Lars Crosby,
Amy J. Klement, , Andreas Stadler und in Einzelproduktionen
mitarbeitende internationale KünstlerInnen wie Kim
Baek-ki, Franziska Bosse, Nicholas Vargelis, Jessica Slote,
and Im Malys verfügen über einen extrem unterschiedlichen
künstlerischen Hintergrund und Zugang zu Performance
Kunst. Dies macht die Performances vielschichtig in ihrer
visuellen Präsenz, überraschend in ihrer Musikalität
und originell in der Theatralik. Die Performunion ist
in Berlin in Theatern, Galerien, Einkaufzentren, in der
U- und S-Bahn, in Parks, im Niemandsland, am Strand auf
Straßenkreuzungen aufgetreten und war auf zahlreiche
internationale Festivals in Estland, Finnland, Dänemark,
Frankreich, Italien, Südkorea, Toronto, Kanada und
N.Y.C., USA eingeladen.
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The
Digital Dramaturgy Lab (Kanada)
Antje Budde, Myrto Koumarianos, Karyn McCallum,
Don Sinclair, William J. Mackwood, Michael Reinhardt
& Nazli Ahktari
präsentiert:
"Stare. Print. Blue. Voyeuring the Apparatus"
digitaldramaturgy.wix.com/main
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Langsamkeit
ist heute eine der grössten Provokationsmoeglichkeiten.
Wir leben in Zeiten rapider Beschleunigung. In der Physik
versteht man unter Beschleunigung die Änderung des
Bewegungszustands eines Körpers/Objekts, die momentane
zeitliche Änderungsrate seiner Geschwindigkeit. Aber
Beschleunigung ist ebenfalls ein Merkmal rapider kapitalistischer
Produktion und erhöht die Messlatte der Begierden
und des Konsumverhaltens während sie gleichzeitig
die Resourcen unseres Planeten zerstört. Alles muss
sofort passieren, muss in Resultate, Produkte und Echtzeit-Bewertungen
umsetzbar sein. Datenströme rasen durch unsere Körper
und Maschinen/Apparate/Computer die wir nutzen und die
wir in der Regel nicht verstehen. Wir haben begonnen,
sie am Körper zu tragen da tragbare Technologie uns
ständige Statistiken unseres Seins, unseres Denkens
und Fuhlens erlaubt. Keine Zeit fuer Verarbeitung, fur
kritisches Machen, Kreation, Erfahrung, Kontemplation.
Brecht, sich die Zeit nehmend uber die naiv angenommene
Unabhängigkeit von Kunstlern und deren tatsächlicher
Abhängigkeit vom sozio-kulturellen Apparatus, in
dem sie arbeiten, nachzudenken, kam zu dem Schluss:
Denkend, dass sie im Besitz des Apparatus seien,
welcher in Wahrheit sie besitzt, verteidigen sie einen
Apparatus, der schon lange nicht mehr ihnen gehört.
(zitiert nach Brecht, GW, Bd.17, S.1005 f
Das Blue Brain Projekt versucht gegenwärtig, ein
kunstliches computer-basiertes Gehirn zu schaffen. Bankautomaten
strahlen non-stop blaues Licht aus. Smart Phone Apps lieben
die Farbe Blau.
Lasst
uns in den Apparatus starren und beobachten, wie die Begierde
nach der Farbe Blau sich in der Frau-Maschinen-Kreatur,
einer modernen Kentaur/???ta????, entwickelt wo
virtuelle Beschleunigung und materielle Schlammschlacht
in Zeitlupe kollidieren.
Geduld.
Unruhe. Angst. Ausdauer. Du wirst auf der Strasse stehen
(oder bring dir einen Campingstuhl mit) und von aussen
in den Maschinen-Bildschirm/Fenster starren bis das Offensichtliche
verschwimmt und beginnt, Sinn zu machen. Nimm dir Zeit.
Sei tapfer. Überleben in und mit Langsamkeit. Langsamkeit
ist Schönheit. Verlangsamen: Eine Form industrieller
Aktion bei der die Beschäftigten absichtlich ihre
Arbeit verlangsamen. (Wörterbuch Business und
Management 2014)
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ADLER
A.F. (Deutschland)
aka
Trash Queen im weißen Mülltüten-Designer-Kleid
|
Photo:
Haidara Fatima
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Durch
die Umwandlung der Natur in eine Ersatz-Natur kann der
Mensch unter verschiedensten Bedingungen überleben.
Die erschaffene Ersatz-Natur performed Trash Queen im
weißen Mülltüten-Kleid als Kultur: Trash
bags sind allgegenwärtig und können - je nach
Größe - nicht nur als Tragetasche sondern auch
im SURVIVAL eingesetzt werden: als Zelt, als Schutz vor
Kälte und Nässe, als Wasserbehälter und
kann auch mehrmals genutzt weden. Trash Queen aka ADLER
A.F. zeigt in einem SchreiTanz, wie der Mensch die Welt
gestaltet, so dass sie seinen Zwecken dienlich ist.
Das Bühnenbild erinnert an den Pacific Garbage Patch,
einem Teppich aus PlastikMüll im Pazifik, der größer
als Mitteleuropa ist und weist auf die Probleme der Menschheit
im Umgang mit Plastikabfällen hin.
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Survival
oder Überleben als Begriff bringen mich auf die Idee
eines "survival kit" und auf die Frage was dieses
beinhalten soll. In meinem persönlichem Fall istein
Medikament der wichtigste Bestandteil des Kits. Ein Medikament,
das eigentlich nichts anders bewirkt als eine Garantie
gegen Schmerz und gegen die Verschlechterung eines prekären
Gesundheitszustandes. Etwas das man täglich einnehmen
soll und das unter bestimmten Voraussetzungen konserviert
werden muss.
Was passiert wenn man mit dem Medikament lebt, reist und
sich bewegt?
Verschiedene Abenteuer, welche mehr oder weniger surreale,
unheimliche, bzw. komische und lächerliche Situationen
mit sich bringen.
Nach mehr als zehn Jahre Beziehung zu einem Medikament
habe ich Lust damit zu spielen.
Egal wogegen das für mich wirkt. Es wird erstmals
nur ein Ausgangspunkt über Survival nachzudenken
und zu reden.
Survival as a term brings me to the idea of a "survival
kit" and also to the question of what should be contained
in it. In my own personal case, a medicine is the most
important element of the kit. A medicine, which actually
only functions as a guarantee
against pain and against a worsening of a precarious health
status. Something which must be taken daily and which
must also be conserved under predefined conditions.
What would happen then, when one lives, travels and moves
with this medicine?
Diverse adventures, which more or less bring the surreal,
eerie, respectively comical and absurd with them.
After more than ten years of experience with a certain
medicine I now have the desire to play with it. Regardless
of what it may effect on me. That will be, for the first
time, the source of reflection and discourse about survival.
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Amy
J.Klement (USA)
Organisatorin
des Survival - International Performance Festival
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Survival
= a concept quite relative: for one, having sufficient
food and water to live; for another, escaping death
by bullet or bomb, for yet another, the freedom to live
one's beliefs or convictions; while for the lucky, maintaining
a living standard to which one has become accustomed.
Survival = a concept quite relative: since ensuring
the survival of some so often requires sacrificing the
survival of some other.
Bei
ihrer Arbeit als Performerin, fasziniert Amy J. Klement
(*1968, USA, lebt und arbeitet in Berlin seit 1997)
folgendes: die Hüllen, Netze und Netzwerke, welche
wir entstehen lassen und welche uns umgeben.
In
den letzten Jahren hat sie ihre Arbeiten auf verschiedene
Festivals und Ausstellungen in Deutschland, Polen, Spanien,
Estland, Finnland, USA, Kanada, und Südkorea präsentiert.
Sie ist Begründerin der Kraft durch Häkeln'
Anarcho-Häkelrunde und Mitglied des Open Space
Performunion.
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Andreas
Stadler (Deutschland)
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LEBEN
- ERLEBEN - AUFLEBEN - VERLEBEN - AUSLEBEN - SCHÖNLEBEN
- ABLEBEN - LIEBESLEBEN - WEGLEBEN - VORLEBEN - TRAUMLEBEN
- ARBEITSLEBEN - ARMLEBEN - KUNSTLEBEN - HOCHLEBEN - KRISENLEBEN
- ÜBERLEBEN!
Es gibt Welt weit so vielseitiges Leben, dennoch hat nur
das Überleben eine wirkliche Bedeutung!
Als Künstler zu überleben bedarf es Kunst. Nahrung,
Wasser und Luft helfen dabei. Intelligenz und Bildung
nähren das Tun und die 5 Todsünden bereiten
die Grundlage dazu! Survival ist ein ewiger Kreislauf
mit dem Tod.
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Try
to survive. Survive or cross.
Crossing serenity and chaos
Crossing the "I" and the "you"
Crossing reality
Crossing dreams
Through a space
A space to change and to be changed
With action here and now
Action as a poem
Because
Because ...
"May the poetry of life be our absolute weapon"
* Raoul Vaneigem
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Living
is surviving and consuming. When consumption is greater
than what is necessary to live and becomes a commercial
life style, a collision happens; like our collapsing society
where the poor are barely able to consume and the rich
continue to create this big gap between human beings through
branding consumerism, games, and rules. How does one survive
in such a monopoly as capitalism and continue to be creative
and positive?
Awareness, anger, and hunger transformed into surviving
power and resistance, into a fight for choice and our
right to food and clothing that is not modified or controlled
but determined by ourselves?
|
"White
Wedding"
My project focuses on transmigration and in particular
people who move abroad and are eventually forced to get
married for papers. It examines the questions surrounding
immigration policies, fake marriages and the drastic measures
which people have to take in order to ensure their survival
in a foreign country. I am focusing on women who need
to get married abroad to avoid their traditional patriarchal
duties in their local communities. This performance will
also look at how men are implicated in arranged marriages
to local or foreign women which may help them attain a
more honorable place in their families.
|
Emily
Kuhnke (Deutschland)
die
Nur-Existenz definiert
was man braucht zum Überleben.
Wunderbare Möglichkeiten werden zu Waisenkindern
vieles verloren.
Zuerst stirbt alles vermeintlich Unnötige:
Freiheit, Kunst,
vielleicht Genuß?
der vielgeliebte Unsinn...
doch was braucht man wirklich?
Lasst uns raffgieriger sein!
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Organisatorin
des Survival - International Performance Festival
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Henry
Freeman MacWilliams (USA/Deutschland)
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Survival?
That is a question, isn't it?
Survival in prison
or
Survival out of prison
or what?
or how?
or when?
|
For
me survival means learning to live without.
Finding ways and means to be and
having communion
my tribe
Survival
not only of me but also my community
my tribe
All tribes
All communities
All weirdos
|
|
Let's
take a walk and talk about ---------------
Mapping might well be called "the science of whereabouts."
My Pseudoscience of Whereabouts is based on maps made by
foot - which I call also the distance
method:
The only distance apparatus needed is a pair of legs to
walk in the space looking for ----------------
A walk in a desert landscape. This will be my contribution
to the Survival Festival.
|
Recently,
I have heard people say that this generation has given up
on growth and that they just want to survive. I want to
be a part of the guerilla that will reinstall the word growth
in our time´s consciousness, because we must not only
survive, we shall for fuck sakes grow! Grow beautiful again.
|
Jörn
Burmester (Deutschland)
|
Photo:
Henrik Vestergaard Pedersen
|
Wenn
die Welt, die wir kennen, zu Ende geht, wenn dein Telefon
dir nicht mehr sagt, wo es lang geht, und Google nicht,
was das bedeutet, wenn Viren, Wirtschaftskrise, ökonomischer
Kollaps, emotionale Kernschmelze, Meteoriteneinschlag, Sturmflut,
Vulkanausbruch, Sonnensturm oder Zombieapokalypse die Zivilisation
ruinieren: Was werden unsere sozialen Überzeugungen
und Experimente dann noch wert sein? Seit Jahrzehnten testen
wir Modelle für ein faireres, gesünderes, gerechteres
Zusammenleben: Geben unsere Kollaborationen, Kollektive,
Kooperativen und Alternativen brauchbare Modelle für
eine neue Gesellschaft ab, oder sind sie nur ein Luxus,
den der Kapitalismus seinen Aussortierten erlaubt?
|
Katie
Lee Dunbar (England/Deutschland)
katiedunbar.carbonmade.com
|
|
Survival-
to survive is to continue living
just
Life-
is to live without fear of Survival
-Katie
Dunbar (England/Germany)
|
"Most
people are asleep. They are dreaming this capitalistic dream
in which the most important thing is how much you own, how
high you can go, and how you can be better than the others.
Even humanity is measured by money. It will end up in the
destruction of mankind.
This is a bubble. And I want to break that bubble. What
do we really need to survive?"
|
Lan
Hungh (Taiwan/Deutschland)
www.Lanhungh.tk
My
body lives, I keep my soul, survive.
My soul will survive in heaven, in hell, and on another
planet.
My soul is not made for the earth, I couldn't sell
it to anyone.
I'm looking for someone who needs my soul, and I will
give it to someone.
Then I survive, it will last inside someone.
.
|
|
|
Lars
Crosby (Deutschland)
|
|
SUR-VIVRE
= ÜBER-LEBE !
Schau - erblickst du dort den Nebel
LIFE
ILEF
FELI
EFIL
Umwoben von uralten mystischen Gestalten
in Ihnen lebt die eine Wahrheit fort und fort
Nebel-ada-Leben /\ nebeL-ada-lebeN
schaust in den Spiegel
EFIL
ILEF
FELI
LIFE
küss das Wasser
Leben-ada-Nebel /\ lebeN-ada-nebeL
|
Luz
Scherwinski (Deutschland)
Videokünstler,
Fotograf und Dj.
|
|
"Nichts
wird die Gesundheit der Menschen und die Chance auf ein
Überleben auf
der Erde so steigern wie der Schritt zur vegetarischen
Ernährung." Albert Einstein"
"Nichts
wird die Gesundheit der Menschen und die Chance auf ein
Überleben auf
der Erde so steigern wie der Schritt zur veganen
Ernährung." Luz Scherwinski
Organisator
des Survival - International Performance Festival
|
|
|
Survival
is a word.
The word that makes you live
To get the coin to struggle with boredom
To cry the drop and drink it all
To embrace the world and burn it all.
Give me your word to go on.
|
Michael
Steger (Deutschland)
Organisator
und Kurator
des Survival - International Performance Festival
|
|
"Hunger,
Escape, Cut",
the themes of our past art festivals, actually all mean
Survival.
Survival is a big theme, an invitation, so who hasn't started
yet,
Survive!
|
Don
Chaos is the modern Don Quixote! Where are the fuckin Windmills
of Governments and Industry ?! I will fight them !
|
Minna
Eichstadt (Deutschland)
|
|
Survival
Vivifies
Visions
In my sofa chats-
You are invited
|
"Down
and out"
I have
been thinking about doing a performance in relation to what
people need in order to survive in an urban environment.
Western society has lost touch with the harsh reality of
nature and the primitive ongoing struggle to survive. Human
beings are instinctively hunter gatherers but the process
of looking for food water and shelter has been replaced
by the hunt for financial gain. What happens when you strip
people of their daily cosmopolitan routines and immerse
them in the struggle to survive on the street?
Make
a live action which places the participants back into an
environment where they are without their normal creature
comforts for a predetermined amount of time. This could
be as simple as confiscating people's phones for 24 hours,
or telling people that they could not eat any food which
had been bought forcing them to scavenge like homeless people.
Another
idea would be to sign people up for a workshop and then
give each person a shopping cart (or tell them where they
could find one), confiscate their phones, wallets and keys
and tell them that they were not allowed to frequent any
of the places which they normally go to for 24 hours (job,
friends, home, internet etc). The group would come back
to the location where the workshop was taking place and
share their experiences of what had happened during their
24 hours on the street.
Each
participant would be given a GPS locator so that a photographer
could take photos of the various participants, which would
be shown during the festival as documentation of this project.
This idea could be elaborated upon and it would be possible
to incorporate other performances which are also dealing
with the idea of survival.
|
I believe
in the theory that the world consists of brilliant, stellar
spiritual beings - human beings who actually come from another
planet. According to this theory, the world must be more
beautiful than the way it is now. But, the reality hurts
me. The fact that, every single day, somewhere on this earth,
there is a war, a massacre, suffocates me. In the name of
religion, nationalism, and capitalism, humans pull the higher
level of their own spirituality down to fit in a specific
practical, physical form in order to hide their anxious.
Anxiety thus accompanies my, our, daily life.
My statement for Survival is that it my struggle to pull
myself up to my own being again and not to become lost in
this mad, human-made anxiety. The performance work for the
Survival Festival 2014 will deal with my personal background
combining questions about history. It will represent what
it means to be a South, and North Korean, immigrant artist
living in Berlin, a city that shares the same experience.
|
"Supervival":
The project has its origins in the image of street vendors,
who carry their equipment on their own bodies. Inspired
by this form, I design portable structures. They serve
as platforms for exchange and gaming, as an extension
of the body intended to create interaction with the audience.
The idea is to imagine strategies against precariousness
in the form of new occupations.
|
Philip
Kevin Brehse (Deutschland/USA)
Organisator
des Survival - International Performance Festival
|
Photo:
Pavel Kralik www.artewax.com
|
...
as to my generation
we have lost our fathers and mothers
are orphans
and are expected to know
what to say to you
to lead you
to advise you
to teach
hold
organize
and love you
we barely
survived the cusp
barely learned the leap
into virtual reality
barely
survived the leap from writing postcards
to the usage of social networks
now,
how do we hold to the challenges
we pertained to have been important
in our youth
in the face of yours
we will
soon pass the ball
hoping that you
our youth
may help us to survive
we have educated and trained our competition
have become in the estimation of some
obsolete
and are trying to survive the next steps
with grace and with dignity
are we worthy?
SURVIVAL
|
Poul
R. Weile (Dänemark)
& Beate Bendel (Deutschland)
www.prweile.dk
Organisator
des Survival - International Performance Festival
|
|
live
live O.E.. lifian (Anglian), libban (W.Saxon) "to be
alive," also "to supply oneself with food, to
pass life (in some condition)," from P.Gmc. stem *libæ
(cf.. O.N. lifa, O.Fris. libba, Ger. leben, Goth. liban
"to live"), from PIE base *leip- "to remain,
continue" (cf. Gk. liparein "to persist, persevere;"
see leave). "According to the Dutch Prouerbe ... Leuen
ende laetan leuen, To liue and to let others liue."
[Malynes, 1622] To live it up "live gaily and extravagantly"
is from 1951. To live up to "act in accordance with"
is from the 1690s. To live (something) down "outwear
(some slander or embarrassment)" is from 1842. To live
with "cohabit as husband and wife" is attested
from 1749; sense of "to put up with" is attested
from 1937. Lived-in "inhabited, occupied" is first
recorded in 1873. Live-in (adj.) first attested from 1955.
Expression "live and learn" is attested from ca.
1620.
live
1540s, "having life," later (1611) "burning,
glowing," aphetic of alive (q.v.). Sense of "containing
unspent energy or power" (live ammunition, etc.) is
from 1799; live wire is attested from 1890; figurative sense
of "active person" is from 1903. Meaning "in-person
(performance)" is first attested 1934.
|
ROLLS
ROLF LANGHANS (Deutschland)
|
|
|
Beyond the survival of the individual, the question
rises as to the survival of human beings, considering
that several vegetable and animal species have disappeared
from the globe: How do humans adapt to the environment
with its constant changes by mutating within their
DNA?
Who can survive? and for what?
Genetics tries to give an answer about who might survive
but the reality is much more complex; the same gene
can be good in combination with some genes but also
responsible for disease. Epigenetics opens up perspectives
by not considering the genome as unchangeable. Environment
and way of life influence what happens deep into our
cells, and creativity might be the response to the
possible deficiency of our genes. Afterall, love and
attraction are the forces that keep human kind alive,
and give the will to survive.
|
Sue
Lee (Australien)
Survival
I
Rise
Surrender
Sing up the dream
Ever poised on unseen thread
Whilst shadows of old battle scars advise
-Sue Lee
(Australia)
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Sybille
Neeve (Estland)
In
the words of Aare Humalast:
Further
from sight
can only see
seers
undone
and done
acts
are both
done
|
|
|
My idea
about surviving is not related to the "basic"
and important things connected to the theme.
Surviving and being a survivor is also a task for many people
on the way to retaining some individuality that doesn't
fit with this world, that is not part of the status-quo,
that is not part of this ordinary world.
Extra-ordinary people need to survive in this everyday life.
This performance is about individuality and how the individual
being needs to survive and reframe himself more each time
inside this mass society and many other things that try
to deny the spirituality and the shining of life.
For me and such people, I'd like to offer an altar: "Where
nature is holy, there is no evil, and everything around
us is respected"
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Not
long ago I discovered that all the zombie movies
are for real.
SO
I ask you oh lord human
please stop this death cult
if you do know what I mean
as a human being
as a personality
a bio robot driven by the DNA
a bit of dad
a bit of mom
I
saw you all go to the streets
listening
the big bang from god
echoing
in the bird songs
Freedom
being an idiot
things
that robots
can never achieve
excuse
me
I mean those other robots
not your kind
Would
you believe it?
Would you believe something else?
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You
did hear the bang
Let
us play the game
let me hold your hand
just a signature
on your death certificate
I
will drive over you
Making a hero
You died as a free man
mother,
father, artist
cucumber sales man
clown
cashier
Presidential Press Secretary
Naked
triangle
seems weird in the third eye
Backwards
the
big war is coming
Putin has gone mad
the big war is coming
Putin has gone mad
The
big rain is coming
And
insanity
is an alternative
point of view
when
everything virtual gets erased
there is still a bit of hope
that
reality remains for a day
at least the bird songs
in the rural may
-
Ville Karel Viirelaid (Estonia)
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Survival
is a process to find a meaning of life. The question here
is not "how to survive." What matters is "why
we live and for what we live." The life of an artist
is thus meaningful in the process of searching for the meaning
of life, not merely seeking desire and following instinct.
I'd like to present the work searching for this meaning
in Berlin's site and time.
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